تماس با هالکو
دسته بندی محصولات

مقایسه تلویزیونهای سونی سری X9000H و X9500H

مقایسه تلویزیونهای سونی سری X9000H و X9500H محصول ۲۰۲۰

مقایسه تلویزیون سونی X9500H با X9000H

شرکت سونی هر ساله با ویژگی های منحصر به فرد خود در زمینه تولید و عرضه تلویزیون ها به بازار جهانی طرفداران خود را غافلگیر میکند.همان طور که همه شما میدانید کیفیت تصویر بالا و پخش صدای شفاف از ویژگی های بارز تلویزیونهای سونی میباشد.سونی برای پردازش تصویر از پردازنده‌ قوی (X1™Ultimate) استفاده می کند و نوع اسپیکرهای به کار رفته در این تلویزیون‌ها Acoustic Multi-Audio می‌باشد.تلویزیونهای سونی سری X9500H و X9000H از ال ای دی های بالا رده و تولید سال ۲۰۲۰ می باشد.

در مقایسه طراحی تلویزیونهای سری X9500H با X9000H می ببینیم که هر دو مدل تقریبا شبیه به هم می باشند،اما در نگاه اول متوجه تفاوتهای جزئی همچون طراحی پایه ها میشویم. پایه های هر دو مدل از جنس فلز بوده با این تفاوت که پایه های تلویزیون در مدل X9500H با فاصله بیشتری از هم قرار گرفته اند،در گوشه صفحه نمایش قرار دارند.

پشت هر دو تلویزیون کاملا ساده،شبیه به هم و از جنس پلاستیک می باشند. در هر دو تلویزیون با استفاده از قلابی که بر روی پایه ها طراحی شده میتوانید کابلها را پنهان و مدیریت کنید.

تلویزیونهای سونی سری X9500H و X9000H  هر دو محصول سال ۲۰۲۰ با کیفیت تصویر ۴K، پنل VA و از تلویزیون های رده بالا و با کیفیت سونی می باشند.
مدل X9500H یک تلویزیون مناسب با اوج روشنایی بالا  است که برای محتوای HDR عملکرد بالایی را ارائه می دهد. هر دو مدل X9000H  و X9500H با پشتیبانی از قابلیت Local dimming از نسبت کنتراست بالا برخوردارند که این دو مدل را به گزینه هایی مناسب برای اتاق های تاریک تبدیل میکند. گرچه زاویه دید در پنل های VA به اندازه  پنل های IPS مناسب نیست،اما زاویه دید در تلویزیون سونی سری X9500H نسبت به سریX9000H بهتر میباشد.

سری X9000H همچنین برای اتاق های روشن گزینه بسیار مناسبی است زیرا به اندازه کافی می تواند روشن شود. علاوه بر این صحنه های سریع در این تلویزیون به لطف زمان پاسخگویی سریع واضح به نظر می رسند، و زمان تأخیر در ورودی بسیار خوب این تلویزیون می تواند خبر خوبی برای گیمرها باشد.

در حالت کلی تلویزیون سری X9500H دارای زاویه دید بهتر، عملکرد انعکاسی بالا و همچنین برای محتوای HDR هم  روشنایی بیشتر و هم طیف رنگی بالاتری دارد. با این حال X9000H نیز از نسبت کنتراست بالا و تأخیر در ورودی بسیار خوبی برخوردار است.انتظار می رود در آینده با به روزرسانی سیستم عامل تلویزیون X9000H سونی، VRR و سایر ویژگی های مربوط به HDMI 2.1 را دریافت کنید.
در نهایت می توانیم بگوییم هر دو مدل، تلویزیونی با امکانات بالا می باشند و انتخاب هر کدام به نیاز و سلیقه کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال اگر سالن بزرگی دارید و زاویه دید برایتان اهمیت دارد می توانید X9500H را انتخاب کنید.

از طرفی دیگر اگر در زمینه های دیگر همچون بازی کردن از تلویزیون استفاده می کنید مدل X9000H انتخاب بهتری می باشد. چرا که خبر خوب این است که این تلویزیون از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می کند و یکی از بهترین تلویزیون ها برای PS5 می باشد.

برتری های تلویزیون سری X9500H  نسبت به X9000H

– حداکثر روشنایی برای محتوای SDR و HDR
– عملکرد انعکاسی عالی

برتری های تلویزیون سری X9000H  نسبت به X9500H

– نسبت کنتراست بسیار خوب
– زمان پاسخ گویی سریع
– تأخیر در ورودی بسیار عالی
– اوج روشنایی خوبی دارد

 

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

علیرضا اکبری

دیدگاهتان را بنویسید