تماس با هالکو
دسته بندی محصولات

چگونه عمر PS5 خود را بیشتر کنیم ؟

چگونه عمر PS5 خود را بیشتر کنیم ؟

نکات مهم و کلیدی در نگهداری و طول عمر بیشتر PLAY STATION

 

تجربه استفاده از کنسول بازیهای ویدیویی بخصوص یک کنسول نسل نهمی مانند PS5 میتواند بسیار خوشایند باشد، اما از طرفی بروز ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری در دستگاه به همان میزان میتواند تاثیری ناخوشایند برای کاربر به همراه داشته باشد.

البته جای نگرانی نیست، کارخانه های بزرگ همواره در حال بهتر کردن کیفیت و بهبود تجربه استفاده از محصولات خود برای کاربران هستند اما در این میان نحوه استفاده کاربر از دستگاه نیز میتواند نقش مهم و کلیدی داشته باشد.

 

برای افزایش طول عمر مفید و بهره وری هر دستگاه الکترونیکی نکاتی لازم است رعایت شود. بعضی از این نکات توسط کارخانه سازنده تحت عنوان دستورالعمل استفاده از محصول در دفترچه راهنما ذکر میشوند اما نکاتی نیز هستند که بر اثر تجربه و استفاده کاربران کاربرد پیدا میکنند.

کنسول های بازی نیز از این قاعده  مستثنی نیستند. با رعایت بعضی نکات که شاید بی اهمیت نیز به نظر برسند میتوان طول عمر دستگاه را بیشتر کرد و از بروز ایرادات مختلف جلوگیری نمود.

در این مطلب چند نکته که باعث افزایش کارایی و عمر کنسولهای بازی بخصوص PS5 میشوند را ذکر مینماییم.

 

 باز گذاشتن جریان ورودی و خروجی هوا

یکی از نکات مهم در نگهداری کنسول خنک نگه داشتن و باز گذاشتن منافذ عبور و جریان هوا میباشد. در صورت ایجاد اختلال در این امر و بالا رفتن حرارت دستگاه امکان دیده شدن پیغام خطا و خاموش شدن دستگاه جهت جلوگیری از آسیب دیدن پردازنده خواهد بود.

هیچگاه دستگاه را در فضای محدود و سر بسته میز تلویزیون قرار ندهید.

دستگاه را به دیوار نچسبانید. از هر طرف حدود ۳۰ تا ۴۰ سانت با دیوارهای اطراف فاصله دهید.

از کشیدن هر گونه روکش و نایلون روی دستگاه خودداری کنید.

از قرار دادن کتاب جزوه مانند آن روی دستگاه خودداری کنید.

هر چند مدت یکبار بوسیله جارو برقی گرد و خاک و کرک های جمع شده در راه های ورودی هوای دستگاه را تمیز نمایید تا جریان هوا به راحتی وارد و به راحتی خارج شود.

 

قرار دادن محافظ برق در سر راه دستگاه

قرار دادن یک محافظ برق استاندارد در سر راه دستگاه میتواند خیال شما را تا حد زیادی از جهت آسیب های احتمالی در اثر نوسان برق راحت کند. البته دستگاه های پلی استیشن دارای یک ترانس داخلی که ولتاژ را از ۱۱۰ تا ۲۴۰ ولت تنظیم میکنند هستند ولی به هنگام قطعی و وصلی برق در اثر نوسان شدید برق ممکن است آسیب ببیند. پس از یک محافظ برق استاندارد استفاده کنید.

 

استفاده از لوازم جانبی اصلی 

کارخانه های مختلفی برای کنسولهای بازی لوازم جانبی تولید میکنند که لزوما همه آنها برای کنسول شما لازم و حتی مفید نیست. کما اینکه حتی به علت غیر استاندارد بودن ممکن است به دستگاه شما آسیب بزنند.

در صورت نیاز برای استفاده از لوازم جانبی مانند شارژر، کابل شارژ، هدست، کابل اچ دی ام آی فقط از لوازم استاندارد و مورد تایید نمایندگی های مجاز استفاده نمایید.

دسته های کنسول خود را با آداپتور موبایل شارژ نکنید. از شارژ های استاندارد و یا کابل استاندارد استفاده کنید.

 

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

علیرضا اکبری

‫33 نظر

  • حسین گفت:

    این خیلی ظلمه که پی اس فور این همه داره عمر میکنه هنوز هم داره بازی های جدید به جزع انحصاری ولی جدید داره براش میاد بعد ۴ سال دیگه قراره عمر پی اس فایو تموم شه و بره نسل بعدی و هنوز که هنوزه برای صرفا خود پی اس فایو بازی خوب نیومده همش اینجوریه که یه نسخه برای پی اس فور یه نسخه برای پی اس فایو خب ما کسایی که اینو داریم چه گناهی کردیم که نباید بازی شاهکار مخصوص این کنسول نداشته باشیم؟

  • من یک دستگاه ps5خریداری ودرکمتراز یک ماه منبع تغذیه دستگاه سوخت که هشت میلیون هزینه شد واقعا این دستگاهها باوجود محافظ برق هیچ استفاده ای جز ضرر ندارند وپول خرج کردن بیخود است

    • علیرضا اکبری گفت:

      دوست عزیز در درجه اول از پیش اومدن این مشکل برای شما متاسفم.کلا محصولات برقی و الکترونیکی عمر دقیقی نمیشه براشون متصور شد. همیشه درصدی از خرابی برای این نوع محصولات در نظر گرفته میشه. بحث ضمانت یا گارانتی هم به همین دلیل بوجود اومده. اگر یادتون باشه سری ۱۰ دستگاه ps5 خیلی زود بعد از عرضه با سری ۱۱ جایگزین شد چون ایراد داشت. نوع حمل نحوه استفاده شرایط محیطی همه در سلامت دستگاه تاثیر دارند. یک کابل hdmi غیر اصلی ممکنه باعث ایجاد ایراد بزرگ بشه. یک تبدیل برق غیر استاندارد به همین صورت. بنده به شخصه از زمان عرضه ps5 در فروشگاه خوشبختانه یک مورد خرابی هم نداشتم. پیشنهاد میکنم مقاله ما درباره بیشتر عمر کردن ps5 رو مطالعه بفرمایین.

  • رضا گفت:

    با سلام، من یک ps4 خریدم ولی نمیدون بعد از اینکه دستگاه کامل خاموش میشه و دیگه از استفاده نمیکنم نیاز هست از برق بکشم یا بمونه دربرق ؟؟؟؟

  • علیرضا اکبری گفت:

    اگر از محافظ برق استفاده میکنید خیر نیازی به این کار نیست. البته محافظ برق استاندارد

    • آیدین گفت:

      سلام آغا خسته نباشد
      من یه پی اس فایو خریدم
      یه دوبار حواسم نبود از برق جدا کردم
      و دوبار هم برقا رفت
      حالا میخوام کنسولمو بفروشم واسه پرو جمع کنم
      بنظرتون این اتفاقاتی ک افتاده رو قیمتش تاثیر داره؟

      • علیرضا اکبری گفت:

        سلام. اگر مشکلی در عملگرد دستگاه بوجود نیومده قاعدتا خیر. ولی توجه داشته باشید رفتن برق یا ناگهانی کشیدن کابل برق ممکنه دستگاهتون و مخصوصا هارد دستگاه رو با مشکلات جدی روبرو کنه. تا الان اگه مشکلی پیش نیومده از خوش شانسی شماست. بعضی دوستان بودند که با یکبار قطعی تصادفی برق دستگاهشوم اسیب دیده متاسفانه. در بهترین حالت frame ware دستگاه میپره و باید دوباره نصب بشه که این کار هر اطلاعاتی که داخل هارد دارید رو از بین میبره. موفق باشید

        • آیدین گفت:

          سلام اخه خیلیا میگن دستگاه برو محافظتی داره

        • عرشیا گفت:

          سلام داداش
          من الان ۲ روزی هست که ps5 رو خریدم ولی وقتی که روی حالت رست مود برای شارژ کردن دسته گذاشتم برق رفت و بعد از اینکه برق اومد ۱۰ دقیقه بعد روشنش کردم و یکم صفحه لودینگ و اینا اومد میخوام بدونم براش مشکلی پیش اومده با این کار؟

          • علیرضا اکبری گفت:

            سلام وقت بخیر احتمالا زمانی که روی رست مود بوده برقتون رفته. صفحه لودینگ زمانی میاد که دستگاه درست خاموش نشده باشه یا حین کار بطور ناگهانی برق قطع بشه. ولی بعیده با یکبار اتفاق خاصی بیوفته. موفق باشید

  • وحید گفت:

    با درود اگر بعد از خاموش کردن یا کلا خاموش بودن کنسول پی اس ۵ روکش بذاریم باز ممکنه صدمه ببینه؟

  • مهدی گفت:

    سلام من از محافظ برق مخصوص یخچال و فریزر استفاده میکنم مشکلس نداره؟

  • حسین گفت:

    سلام من کنسول پی اس فایو دارم من روزی ۳ بار تغریبا گیم میزنم میخواستم بدونم به پی اس فشار نمیاد

  • hossein گفت:

    سلام من کنسول پی اس فایو دارم من روزی ۳ بار تغریبا گیم میزنم میخواستم بدونم به پی اس فشار نمیاد

  • محمد گفت:

    سلام خسته نباشید من روی دستگاه ps5 پارچه کشیده بودم حواسم نبود ۵ دقیقه بازی کردم ولی سریع برداشتم میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد برای دستگاه ؟

    • علیرضا اکبری گفت:

      سلام وقت بخیر. بسیار کار ریسکی و خطرناکی هست. ممکنه منجر به آب شدن سیلیکونها و سوختن سی پی یو بشه . اگر تا الان مشکل خاصی روی دستگاهتون ندیدید بعیده مشکلی باشه ولی کاملا مراقب باشید این اتفاق مجددا نیوفته . موفق باشید

  • محمود گفت:

    من دوبار تا حالا به خاطر تبدیل پریز برق برق کنسولم قطع شده ولی توی عملکرد و بازیام متوجه مشکلی نشدم. ممکنه مشکلی پیش اومده و من نفهمیدم؟

    • علیرضا اکبری گفت:

      سلام وقت بخیر قاعدتا اگه مشکلی ایجاد شده بود خودش رو نشون میداد و متوجه میشدید. ولی در نظر داشته باشید این اتفاق میتونه فوق العاده برای دستگاهتون مضر باشه. سعی کنید مراقبت های لازم رو به عمل بیارید تا این اتفاق مجددا نیوفته . ممکنه مشکلاتی برای مادر بورد و هارد دیک دستگاهتون یش بیاد. موفق باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید