تماس با هالکو
دسته بندی محصولات

مقایسه‌ی هدست، هدفون و هندزفری و تفاوت آنها

مقدمه مطلب

گاهی در محیط‌هایی هستیم که نمی‌توانیم صدا را مستقیما از بلندگو پخش کنیم زیرا در آن صورت ممکن است موجب مزاحمت دیگران بشود یا حتی گاهی برای تمرکز در صدا نیاز داریم از چیزی استفاده کنیم که صداهای اطراف را کمتر بشنویم و فقط صدای مدنظر را در گوش خود بشنویم تا تمرکز بیشتری داشته باشیم، همچنین گاهی می‌خواهیم برای دیگری صدا ارسال کنیم بنابراین به میکروفن نیاز داریم و…، تمام این‌ها از دلایلی هستند که ممکن است ما به هدفون، هدست و یا هندزفری نیاز داشته باشیم.

حال بهتر است کمی جزئی‌تر کارایی هر کدام را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین گزینه را برای خرید خود انتخاب کنیم که بیشترین کارایی را برایمان داشته باشد.

 

 

هدست چیست؟

درواقع هدست وسیله‌ای برای ارتباط دوطرفه می‌باشد، زیرا با استفاده از آن هم می‌توان صدای شخص مقابل را شنید هم با میکروفن با شخص مقابل صحبت کرد و او نیز صدای شما را بشنود. بنابراین می‌توان گفت اجزای تشکیل دهنده‌ی هدست دوگوشی برای گوش دادن و میکروفنی برای ارسال صدا است.
در هدست میکروفن به صورت چرخشی حرکت می‌کند و می‌توان میکروفن را باتوجه به موقعیت خود تغییر داد.
هدست انواعی دارد که می‌تواند مستقیما به تلفن یا کامپیوتر وصل شوند بنابراین گزینه‌ی بسیار مناسبی است.
هدست باتوجه به ارتباط دونفره‌ای که امکان پذیر می‌کند بیشتر در کلاس‌های آموزش آنلاین و یا برای اپراتورها و… استفاده می‌شود.

 

هدفون چیست؟

هدفون وسیله‌ای برای ارتباط یک طرفه می‌باشد، با آن فقط می‌توان صدا را شنید ولی به دلیل نداشتن میکروفن نمی‌توان صدایی ارسال کرد به همین خاطر است که می‌گوییم وسیله‌ای است برای ارتباط یک نفره.
از دو بلندگوی کوچک تشکیل شده است که بر روی گوش قرار می‌گیرد و از آن‌جایی که، از طرف دیگر به یک مولد صوت مثلا تقویت کننده صدا، رادیو و… متصل است ما می‌توانیم به آهنگ و… گوش دهیم.
هدفون دو گوشی بزرگ دارد که هدف آن پوشاندن کل گوش می‌باشد، مزیت این امر آن است که صدای اطراف را کمتر می‌شنوید و روی صدای هدفون تمرکز بیشتری دارید.
اتصال آن به منبع صوتی می‌تواند به صورت سیمی و یا بی‌سیم(بلوتوثی) باشد.

 

هندزفری چیست؟

این وسیله برخلاف هدست و هدفون از بخشی که روی سر قرار بگیرد تشکیل نشده است و درواقع گوشی‌های آن به اندازه‌ای کوچک هستند که کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند و هر دو گوشی از طریق سیم با وسایل دیگر مرتبط می‌شوند.

هندزفری علاوه بر گوشی برای گوش دادن صدا، میکروفن نیز دارد که می‌توان صدا را ارسال کرد البته باید دانست میکروفن آن به اندازه‌ی هدست که بیشتر برای مراکز تخصصی است، قوی نیست ولی برای استفاده روزانه مثل پاسخ دادن به تلفن‌همراه، گوش دادن موسیقی و… بسیار مناسب می‌باشد.
کوچکی هندزفری از مزیت‌های آن است زیرا می‌توان به سادگی آن را حمل کرد به راحتی مورد استفاده قرار داد.
همانطور که گفتیم هندزفری گوشی‌هایی دارد که کاملا داخل گوش قرار می‌گیرد بنابراین استفاده‌ی طولانی مدت از آن احتمال آسیب به گوش را افزایش می‌دهد.

 

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

علیرضا اکبری

دیدگاهتان را بنویسید